1 lipca 2023 - dobrze zapamiętaj tę datę, bo od tego momentu, mimo prawidłowo osadzonego kodu śledzącego GA3, wszystkie usługi wykorzystujące ten standard, przestaną zbierać nowe dane. Co to dla Ciebie oznacza? Zgodnie z regulaminem bezpłatnej wersji narzędzia — będziesz mieć dostęp do informacji, które udało Ci się zebrać przez około 6 miesięcy, dlatego warto wykorzystać ten czas na wyeksportowanie raportów historycznych.
Google Analytics 4 zostało ogłoszone w październiku 2020. Jest to odpowiedź na zmieniające się preferencje zakupowe użytkowników i coraz częstsze korzystanie z urządzeń mobilnych. Na tym etapie GA4 brakuje jeszcze wielu funkcjonalności względem poprzednika, jednak są one na bieżąco konsultowane i wdrażane, tak aby nowy standard pozwalał na mierzenie oraz analizę danych zebranych zarówno ze stron internetowych, jak i aplikacji mobilnych, w jednym panelu. Dzięki temu optymalizacja ścieżek zakupowych stanie się dużo prostsza i przejrzysta.
Jakie są różnice między tymi dwoma narzędziami?
-
Model mierzenia
W GA4 zamiast sesji, wykorzystywane są eventy (zdarzenia), dzięki czemu mierzenie danych jest dużo prostsze i bardziej intuicyjne. -
Darmowa integracja z BigQuery dla każdego użytkownika
Do tej pory było to możliwe tylko w ramach płatnego planu GA 360. Dzięki temu zyskamy znacznie lepszą interpretację większej ilości danych. Bardziej dopasowane raporty
Wygenerowane przez GA4 raporty, biorą pod uwagę zachowania użytkowników korzystających zarówno ze strony internetowej, jak i aplikacji mobilnej. Dzięki temu jesteśmy w stanie lepiej analizować interakcje z klientem korzystającym z różnych urządzeń.Sposób procesowania danych
Zbieranie danych bardziej przypomina schemat z GA for Firebase, co może okazać się sporym ułatwieniem dla analityków zaznajomionych z tym narzędziem.
Decydując się na takie rozwiązanie należy pamiętać także o dual taggingu. Dzięki temu zyskujemy możliwość ”testowania” usługi GA4, a jednocześnie poprzednia wersja narzędzia nadal będzie procesować te same dane w bezpieczny sposób.
Jedno jest pewne — im szybciej wdrożysz tę usługę w swojej firmie, tym lepiej! Takie działanie nie tylko umożliwi wcześniejsze zbieranie danych, ale wpłynie także na Twoją konkurencyjność.
Potrzebujesz wsparcia we wdrożeniu tego narzędzia? Skontaktuj się z nami. 🐨