Przygotuj się na przyszłość z Google Analytics 4 — co warto wiedzieć, zanim Universal Analytics przestanie działać?

1 lipca 2023 - dobrze zapamiętaj tę datę, bo od tego momentu, mimo prawidłowo osadzonego kodu śledzącego GA3, wszystkie usługi wykorzystujące ten standard, przestaną zbierać nowe dane. Co to dla Ciebie oznacza? Zgodnie z regulaminem bezpłatnej wersji narzędzia — będziesz mieć dostęp do informacji, które udało Ci się zebrać przez około 6 miesięcy, dlatego warto wykorzystać ten czas na wyeksportowanie raportów historycznych.

Google Analytics 4 zostało ogłoszone w październiku 2020. Jest to odpowiedź na zmieniające się preferencje zakupowe użytkowników i coraz częstsze korzystanie z urządzeń mobilnych. Na tym etapie GA4 brakuje jeszcze wielu funkcjonalności względem poprzednika, jednak są one na bieżąco konsultowane i wdrażane, tak aby nowy standard pozwalał na mierzenie oraz analizę danych zebranych zarówno ze stron internetowych, jak i aplikacji mobilnych, w jednym panelu. Dzięki temu optymalizacja ścieżek zakupowych stanie się dużo prostsza i przejrzysta.

Jakie są różnice między tymi dwoma narzędziami?

  • Model mierzenia
    W GA4 zamiast sesji, wykorzystywane są eventy (zdarzenia), dzięki czemu mierzenie danych jest dużo prostsze i bardziej intuicyjne.
  • Darmowa integracja z BigQuery dla każdego użytkownika
    Do tej pory było to możliwe tylko w ramach płatnego planu GA 360. Dzięki temu zyskamy znacznie lepszą interpretację większej ilości danych.
  • Bardziej dopasowane raporty
    Wygenerowane przez GA4 raporty, biorą pod uwagę zachowania użytkowników korzystających zarówno ze strony internetowej, jak i aplikacji mobilnej. Dzięki temu jesteśmy w stanie lepiej analizować interakcje z klientem korzystającym z różnych urządzeń.
  • Sposób procesowania danych
    Zbieranie danych bardziej przypomina schemat z GA for Firebase, co może okazać się sporym ułatwieniem dla analityków zaznajomionych z tym narzędziem.

Decydując się na takie rozwiązanie należy pamiętać także o dual taggingu. Dzięki temu zyskujemy możliwość ”testowania” usługi GA4, a jednocześnie poprzednia wersja narzędzia nadal będzie procesować te same dane w bezpieczny sposób.
Jedno jest pewne — im szybciej wdrożysz tę usługę w swojej firmie, tym lepiej! Takie działanie nie tylko umożliwi wcześniejsze zbieranie danych, ale wpłynie także na Twoją konkurencyjność.

Potrzebujesz wsparcia we wdrożeniu tego narzędzia? Skontaktuj się z nami. 🐨

Zobacz także inne wpisy »»

Spodobał Ci się wpis?

Jeśli spodobał Ci się wpis lub chcesz zrobić coś podobnego skontaktuj się z nami.