Wymiary grafik przygotowywanych na potrzeby mediów społecznościowych mają ogromne znaczenie dla skuteczności prowadzonych działań marketingowych. W zależności od wybranego medium, rozmiary grafik zmieniają się stosunkowo często, dlatego przygotowując wpisy warto dokładnie sprawdzić aktualne wytyczne. Mamy dla Ciebie poradnik, w którym znajdziesz wymiary poszczególnych typów grafik oraz aktualizacje.
Post, który osiągnie wysokie zasięgi musi być dopracowany nie tylko pod kątem tekstu, ale także graficznie. Chwytliwe hasło i dopasowana kolorystyka to jednak nie wszystko! Bardzo ważny jest także odpowiedni rozmiar, zgodny z wymogami danej platformy zarówno na desktopie, jak i na urządzeniach mobilnych. Zobacz nasze podpowiedzi i stwórz efektowne materiały!
Facebook
- zdjęcie profilowe
Wyświetlane jest jako obraz w proporcjach 1:1. Rozmiar, który rekomendujemy to minimum 800 x 800 px. - zdjęcie w tle grupy
Wyświetlane jest jako obraz w proporcjach 1.91:1, zalecany wymiar to 1640 x 856 px, jednak obszar, który zobaczymy korzystając ze smartfonów to 1640 x 664 px. - zdjęcie w tle strony
Rozmiar zalecany to 820 x 312 px, warto jednak pamiętać, że obszar wyświetlany na urządzeniach mobilnych to 640 x 360 px. - zdjęcie w tle wydarzenia
Rozmiar zalecany to 1200 x 628 px. - wymiary postów
Post kwadratowy: 1080 x 1080 px lub większy w proporcji 1:1.
Post pionowy: 640 x 960 px.
Post poziomy: 1200 x 900 px. - stories/rolki
Zalecany wymiar to 1080 x 1920 px, w proporcji 9:16.
Instagram
- zdjęcie profilowe - 700 x 700 px.
- stories/reels - 1080 x 1920 px, w proporcji 9:16.
- posty
Post kwadratowy: 1080 x 1080 px, w proporcji 1:1.
Post pionowy: 1080 x 1350 px.
Post poziomy: 1080 x 608 px.
LinkedIn
- zdjęcie profilowe - minimum 300 x 300 px
- zdjęcie w tle - konto osobiste: 1584 x 396 px
- zdjęcie w tle - konto firmowe: 1128 x 191 px
- zdjęcie w poście- 1200 x 627 px
TikTok
- zdjęcie profilowe - 200 x 200 px.
- video - 1080 x 1920 px, w proporcji 9:16.
W jakim programie tworzyć?
- Photoshop lub Illustrator
Pakiet Adobe to doskonałe narzędzie dla zaawansowanych grafików. Daje mnóstwo możliwości, jednak wymaga cierpliwości i umiejętności korzystania ze wszystkich funkcjonalności, które oferuje. Plusem takiego rozwiązania jest również możliwość korzystania z Creative Cloud, czyli miejsca do przechowywania plików. - Canva
Jeśli nie masz doświadczenia, to opcja idealna dla Ciebie! Canva jest intuicyjnym darmowym narzędziem, które możesz rozszerzyć do opcji premium. Jednak nawet podstawowa wersja daje ogrom możliwości w tworzeniu różnorodnych grafik na potrzeby mediów społecznościowych
Zastanawiasz się, ile tekstu powinno być na grafice? Jak najmniej! Choć Facebook zniósł ograniczenie w reklamach, to przekroczenie 20% tekstu sprawi, że Twoja grafika nie będzie czytelna, a co za tym idzie - nie skupi uwagi na oferowanym produkcie.
Mamy nadzieję, że nasz wpis okazał się pomocny. A jeśli masz dodatkowe pytania, napisz do nas! 🐨