Wyjaśniamy najpopularniejsze spotykane skróty i wyrażenia stosowane podczas współpracy z agencją interaktywną lub agencją marketingową.
Co oznacza skrót …?
Zapewne nieraz podczas rozmów z kimś na temat działań marketingowych czy rozmów z programistą padły stwierdzenia, które wydały Ci się „branżowym bełkotem”. Poniżej przytaczamy kilka najpopularniejszych skrótów i wyrazów używanych w slangu internetowym, z którymi możesz się spotkać współpracując z agencją marketingową lub freelancerem.
Host / Hosting – specjalnie przygotowany serwer komputerowy, na którym uruchomiony jest dany serwis internetowy oraz usługi uzupełniające jak np. poczta e-mail.
CMS – panel administracyjny serwisu internetowego służący do zarządzania jego zawartością (dodawanie i edycja podstron, wpisów blogowych, zmiana zdjęć etc.)
SaaS (z ang. “software as a service”) – oznacza oprogramowanie, do którego mamy dostęp z poziomu przeglądarki (nie jest instalowane na każdym komputerze z osobna). Przykładowe programy Saas: – landingi.com – kreator stron www – wfirma.pl – system do zarządzania księgowością
GA – skrócona nazwa narzędzia Google Analytics, które służy do monitorowania ruchu w serwisie internetowym
GTM – skrócona nazwa narzędzia Google Tag Manager, które służy do zaawansowanego monitorowania ruchu oraz zachowań użytkowników w serwisie internetowym
GSC – skrócona nazwa narzędzia Google Search Console, które służy do monitorowania pozycji serwisu internetowego w wyszukiwarce Google
FTP – tłumaczone z j. angielskiego jako protokół transferu plików. Oznacza specjalny sposób połączenia oraz przesyłania plików na serwer hostingowy. Często potrzebny do wprowadzenia zmian w niektórych serwisach internetowych.
SSH – Oznacza specjalny sposób połączenia pomiędzy Naszym komputerem, a serwerem hostingowym. Połączenie SSH oprócz wymiany plików (jak to ma miejsce podczas połączenia FTP) pozwala Nam na zdalne wykonywanie różnego typu operacji i komend (potrzebne przy bardziej zaawansowanych i rozbudowanych serwisach).
GMB (ang. Google My Business) – oznacza obecność firmy na wizytówce google (po prawej stronie wyników wyszukiwania) oraz na mapach google (np. po wpisaniu “koala marketing rzeszów”)
iframe – oznacza, że na danej stronie internetowej została osadzona inna strona internetowa lub jej fragment. Najczęściej w iframe osadzane są mapy google (umieszczenie mapy google na własnej stronie)
Zobacz inne wpisy


